Monday, May 11, 2009

~ape nak buat~

hmm....aku ni mudah dipengaruhi ke??? persoalan yg aku sendiri xde jwpanyer....sini ckp mcm ni...sna ckp mcm tu....ader yg MCM betul, bkn aper cara percakapan mereka tu membuatkan aku berpikir dan ingat balik bende2 yang aku tak sedar....tp.....sbnrnya bagi aku xde mender pun....bese la tu...aku yg alami aku tau la...so ape yang nak kecoh sgt...manusia, klu xder hasad dengki x sah...ape yang best sgt dengki2 kat orang lain ni? dapat aper? dpt dosa ader la....hmmm xphm la...
APA NAK BUAT? hanya blh berdoa mereka2 ni xdpt untuk mempengaruhi aku, berdoa ALLAH kuatkan kepercayaan aku terhadap org yang boleh dipercayai.....kadang2 mereka2 yg dengki2 ni akan cuba sedaya upaya untuk menjatuhkan orang mereka dengkikan....semoga Tuhan menyekat segala projek kotor yang mereka rancangkan....hancurkan niat jahat mereka itu...

kdg2 ader mase2 aku dipengaruhi juga, bila ape yang diperkatakan macam betul...tp....bila dipikirkan semula....ape la diorg ni, seolah2 nak api2 kan aku dengan org yang aku percaya...ape ni?? diorg xder keje lain ker?.....

last decision aku.....lantak deme la nak uat aper pun....kawan tetap kwn beb tp yg x elok tu aku xikot la... aku geng jer ngan smua org...kwn silih berganti...xkan selamanya kwn akan sentiasa dgn kiter...1 hr nnt akan pergi jugak...masa tu kiter akan berkwn dgn org lain pulak kan....so uat la mcm bese jer.....

aku membebel2 mcm ni sbb da pening ngan ckp2 org ni...knapa mst ckp kat aku????
hmmmm.....ader sorg kwn penah ckp...dari tingkah laku seseorg tu kiter blh tau org tu ikhlas ke x b'kwn dgn kiter...so bijak la menilai dengan sape anda b'kwn k..




3 comments:

ejdeejasmi said...

weh napew..sedih je bunyiknya..ada org dengki ngan ko eh?..sapa yg dengki tu mmg minggong la kan..ngan ayin pun nk dengki..apa barang ye..sabar ye..aku sentiasa ngan ko

ayien26 said...

mmg ko jer yg sentiasa ngan aku....tengkiu ea....biler nak jumpa nii...blh story2...da xterthn rse nyer ni nak story....xder sape kt cni yg aku leh citer....huhuhu

ejdeejasmi said...

teponla aku..hiiii..luahkan..ko jgn la sedih2..ko kan kuat..mana ayien yg kuat dulu tu..hhiiii..pe2..nanti ada masa kita g jalan2...ujung bulan ni ke...tgokla mcmner..