Thursday, August 9, 2012

:: Putik Kasih-Mu Amanahku...~

Tuhanku
Sesungguhnya limpahan rahmat-Mu,
Mendakap seluruh sanubari kami,
Kan kami buktikan kehambaan kami terhadap-Mu,
Dengan mendidik jiwa kerdil ini mencintai-Mu,
Kan kami pastikan segar jiwanya,
Walafiat fizikalnya,
Emosi dan spiritualnya,
Agar menjadi generasi Islam yang cemerlang,
Permata agama yang gemilang,
Penyeri mata dengan bunga-bunga akhlak.

Tuhanku
Biarlah tangan mulus ini,
Melalui karier seorang ibu,
Bisa menggegarkan dunia suatu hari nanti,
Dengan zuriat berkualiti,
Modal insan yang bertamadun.

Maka Tuhanku
Anugerahkan kami taufik dan hidayah,
Bantulah dan permudahkanlah urusan hambamu-Mu ini,
Dan janganlah Kau bebani kami,
Dengan ujian yang tak mampu kami tanggung,
Pada-Mu kami bermohon dan berlindung,
Sesungguhnya Dikaulah sebaik-baik tempat,
Permohonan dan perlindungan.



***********************************Khulwana Hanapi********************************

** share dari buku "DIARI HAMIL"

*untuk semua ibu-ibu yang sedang menanti detik bahagia bergelar seorang ibu...semoga semua doa mereka dimakbulkan... amin~

Tuesday, August 7, 2012

:: tak ader sbb untuk marah....~

Assalamualaikum.....

minggu ni minggu moody sedunia ke? entah lah...
sbb ramai sgt org aku jumpe asik moody jer.. hehe
termasuk ler aku...
tadi time nak buka puasa aku 'ter' moody plak kat en somi... huhuhu
bkn sbb besar pun.. tp rasa skt hati betul..
aku mmg x suke klu dia ckp bende yg aku buat x betul berulang2 kali dpn mak mertua aku
terhangin pulak sekejap...

setelah beberapa minit... *minit tau x sampai jam pun... ngeee
aku fikir balik...
dgn ape yg dia dah buat selama ni tak ader sebab
untuk aku nak marah dia kecuali sbb2 yang besar2..
mcm maner dia jaga aku time aku sakit...
dia tgk aku x larat dia sapu rumah hanya kerana menjaga air muka aku dgn mak dia
 (makne nyer dia backup aku la untuk kerja2 yg sepatutnya menantu buat)..
dia basuh baju on time... oh suamiku... rasa sebak pulak biler pikirkan.
tetiap malam sapukan minyak panas..
tanpa ader keluhan langsung... Ya Allah.. baiknya dia.....

ape hak aku yg asik sakit jer ni nak marah dia sbb bende2 remeh ni...???
ishhh...

Ya Allah.. aku bersyukur kerana dikurniakan suami sebaik dia...
Ku Mohon padamu Ya Allah.. agar dijauhkan segala perasaan buruk terhadap dia..
dijauhkan segala sikap buruk terhadap dia...
Kau satukanlah hati kami seeratnya Ya Allah...
Moga aku tidak lalai dalam tanggungjawabku untuk membahagiakan dia Ya Allah...
Sesungguhnya aku mengharapkan jalan yang lurus ke Jannah di bawah bimbingan Suamiku...
YaAllah kekalkanlah sikap suamiku ini dan kekalkanlah ikatan Kami ini sehingga ke Syurga...
Amin~



**anak ibu nnt jadi baik macam abah ea... (^_^)


Wednesday, August 1, 2012

:: Rezeki di Bulan Ramadhan...~

Assalamualaikum... ~

hari jumaat lepas (27 Julai 2012) aku rasa x sihat sgt...
sakit2 badan.. pinggang... bahagian blkg semua sakit..
2 3 hari sebelum tu mmg da xlarat.. ramai yg tegur muka aku pucat jer..
lg2 time bulan puasa ni... jln2 kt bazaar jer dh rasa nak pitam..
jadi hri jumaat tu aku dh x tahan sgt.. aku ngan en somi amik cuti g jumpe doktor..

pagi tu kami ke lppkn dulu kt ayer keroh.. sbb ingtkan ader mslh sakit puan..
rupenyer kt ayer keroh tu opis nyer...alahai...
pastu dia bg alamat klinik lppkn kt banda kaba.. kat ne tu??? ntah!!
trus kami g banda kaba.. sesat pulak tu b'pusing2 kami kt bandar melaka tu..
last2 da smpi aku bru kol tanya org tu.. rupenyer dia xleh buat problm aku ni..
sbb xde scan.. n klinik tu x complete.. penatnyerrrr....
nasib baik mood en suami baik.. dia senyap jer.. xde mrh pun.. tp dlm hati aku tau ngah sakit hati tu.. hehehe

jam pun dh kul 12.. ensuami ckp kita balik la dulu sbb dia nak g solat jumaat...balik la kami ke rumah..
pagi tu mcm g b'jln2 jer tanpa ader ape2 hasil.. haha

kul 3 ptg kami keluar balik trus g klinik siti alor gajah...
2bulan sblm ni aku g dh klinik siti ni scan sbb period x turun2.. tp xde pape pn katanya..

Kali ni scan lagi... tetibe doktor ckp...
ni mengandung ni... tu tgk.. kn ader tu... 
Haa?? trus mata tgk tv kocik tu... a'ah la... da nmpk kepala... ngee
dlm hati Alhamdulillah... smbl ader rasa mcm xcaye lg..
ensuami dgn pantas bangun tgk jugak... eeeee... dh ader ... katanya... 
doc ckp.. tgk tu.. dh gerak.. aktif... 
aku tgk muke excited en suami... lebar dia senyum... (^____^)

**sbb kn period aku yg xbpe nk betul.. Dr siti anggarkan usia kandungaku dah 11minggu... Alhamdulillah~

"Ya Allah... Peliharalah anakku selama dia berada di dalam kandunganku..
Sihatkanlah dia... Sesungguhnya engkau maha pelindung lagi maha Penyembuh..."
amin~

*mlm tu borak2 ngan ensuami... sambil senyum dia ckp..
kita dh nk jadi Abah ngan Ibu...abah? halla... ayahla..kataku..
xnak.. panggil Abah gak.. tegas ensuami... ok.. (^_^)~