Thursday, April 25, 2013

Warded

Assalamualaikum..

Smlm aku kne tahan wad kt hospital putra melaka..
Menyerah diri sbnrnye..
Dah 5hr demam mengigil2 mcm bentan tu..
Xjga mkn.. Bdn xkuat lg..
Last aku mkn lemang dgn sambl tempoyak..
Mmg bisa la.. Huhu

Hr ke 3 aku g kcmasan hsptl alor gajah
Dtg check drh tkut denggi..
Msuk air 2 btl.. Bg panadol
Xde denggi doc bg kuar

Blk umah je jd blk gigil2 xthan sungguh
Selang 5 jam mkn panadol..
Panadol je blh hlgkn gigil tu..
Bdn lemah sgt.. Pinggang bdenyut2

Msuk hr ke 5 nekad g putra sbb ada medikcard insuran..
adik yg soh..
Kt cni deme amik drh 3 btl,buat xray, test air kencng..
Doc ckp ada kuman skit dlm paru2,
Hati ada bengkak skit sbb demam dh lama,
Kne than wad 2hr.. In shaa allah esok dah boleh blk..

Xsabar.. Rindu dgn uzair.. Rindu sgt.
Hope demam xdtg blk.. Amin..

Thursday, April 18, 2013

Leher dah nak kuat

Assalamualaikum uzair dan semua.. Hehe

Sbnrnye dah lama da uzair dah blh tgkn kepala..ibu pn dh lupe bila

Tp smlm abah try buat ltk meniarap atas riba dia.. Suke btl uzair..tp kpala goyang2 xbpe kuat lg

Hari ni ibu try meniarapkn atas bantal lak.. Uzair suke sgt..tp kesian leher uzair xbpe kuat lg..

uzair dh pnt ibu angkat ltk bwh..uzair nangis.. Ibu bg susu kejap je uzair dh tertido.. Penat agknye buat camtu..hehe maaf ea..cian anak ibu

Tp ni kira mcm lthan gak la.. Nak bg leher cpt kuat..nnt kita traning lg ea..

Monday, April 15, 2013

Anugerah dan Amanah Allah yang tidak ternilai

Assalamualaikum..

Lama sungguh x update blog.. Hehe
Last masa usia kandungan 8bulan kot..

Alhamdulillah si dia yg dinanti slamat dilhrkan melalui tingkt perut ibu.. Kikiki

Dia xnk pusing2 jadi kne la potong perut ibu ni nak kuar kn dia..

Last scan msa tu dh 8bln lbh..Dia masih x bpusing..doc bg appointmt ke GH.. bila di GH scan dia masih kepala diatas..masa ni doc bg 2 pilihan
1 cube pusingkan
2 ceaser trus

Lepas dah bincang dgn en somi kami pilih untuk cuba pusingkan dia. Doc ckp klu berjaya pusing, doc akan bg ubat untk pakse bersalin hari tu jugak..kalau xberjaya akan trus di ceaser..

28 januari 2013

shari sblm da masuk wad..
Pg ni dlm kul 10pg g scan dan trus doc cube pusingkan..
Doc prempuan baik sangat.. 3x cubaan.. Masa dia cube pusing tu sakit jugak la sakit dia tekan perut kita rasa macam melecet..3x cuba xberjaya..

Terus deme buat psiapan untk pmbdhan.. Dikira kes emergency sbb takut dia lemas.. Bius separuh.. Jd rasa deme tekan2 perut masa operate tu..

Kul 12.15tgh hr dia berjaya dikeluarkan dgn berat 2.8kg..Alhamdulillah

Dengar je dia menangis dlm hati xputus2 ucap syukur..

Nurse bg tgk kejap, tnya jantina.. Aku jwb boy..haha.. Ckp omputih plak.. Bdn menggigil2 bkn blh ckp sgt..

Dia.. Diberi nama
Ahmad Uzair bin Ahmad Arsad
Semoga membesar dgn sihat dan jadi anak yg baik,anak yg soleh
Amin...

Test gne hp..

Saje je nak test ni.. Hehe