Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Saturday, January 24, 2009

~ Pusat Jalur Lebar Komuniti ~

hmm.....ola smua.....
well, mggu lps oleh krana bos aku cuti aku la yg mengikuti lawatan ke kawasan telecentre seluruh daerah Alor Gajah....2 Hari lawatan bersama Pegawai SKMM, Upen dan Telekom serta Penghulu Kawasan...meh aku explain skit sal Projek ni k....
  • Dikenali sebagai Pusat Jalur Lebar Komuniti merupakan salah satu projek kerajaan yang dilaksanakan dibawah Program Pemberian Perkhidmatan Sejagat.
  • Merupakan Usahasama Suruhanjaya Multimedia dan Komunikasi (SKMM) , Telekom Malaysia (TM), Msd Digital Itelligence (MSD) dan Kerajaan Negeri (UPEN dan Pejabat Daerah)
  • Projek ini memberi Fokus kepada penyediaan perkhidmatan ICT di kawasan luar bandar
Perkhidmatan yang ditawarkan
  • Internet
  • Binding
  • Liminating
  • Faks
  • Scan
  • Printing
  • Fotostat
  • Kelas komputer
Setiap Kawasan disediakan Paling kurang 15 buah komputer dan paling banyak 20 buah komputer, disetiap lokasi juga disediakan bilik latihan yang lengkap berinternet, LCD projector dan screen putih....Di setiap lokasi juga di uruskan oleh Pengurus dan Penolong Pengurus yang dilantik oleh SKMM dan Telekom. Pengurus juga di beri sebuah Laptop untuk kegunaan semasa mengajar...Untuk Negeri melaka, Projek ini didahului oleh Daerah Alor Gajah, so dengan secara tidak langsung aku pun terlibat.....Pejabat daerah sebagai pemantau sekiranya berlaku masalah...aku share la gambr2 mase lawatan....












Balai Raya Kg Sg Tuang & Balai Raya Kg Pulau Semut


Balai Raya Taboh Naning













Balai Raya Kg Melaka Pindah & Balai Raya Tg Balai Melekek

Balai Raya Kg Machap Air pasir













Balai Raya Kg Pegoh & Balai Raya Tg. Rimau Dalam

Bagi aku penduduk Kg2 yang terlibat sgt2 la beruntung.....dengan adanyer projek ni ICT boleh berkembang di kawasan pendalaman ...Harap pengurus di setiap PJK akan lebih kreatif dalam mengembangkan dan mempromosikan PJK masing2....kalau aku pun aku nak jadi pengurus or penolong pengurus cam diaorg...gaji pun boleh tahan wei...kalah aku...huhu
mmg best r....sgt2 menarik dan smart di setiap PJK...agaknyer deme mmg seragamkan dari segi cat dan semuanyer......very2 smart.....SYABAS....

2 comments:

ummimikadania said...

salam..ee..ee..xsangka lak ade cite pasal PJK.kt search2 info pasal taboh naning, tetiba jupe blog nie. mesti x ingt muke kt dah kan huhu.papepun, thx 4 ur visiting and if ada pape yg leh sesame share utk memajukan komuniti tempatan..cewah..so, KIT n best wishes from me..
~z.u.e. - cbc taboh naning~

Unknown said...

Assalamualaikum,

Kami tim seluruh Kelantan baru mula beroperasi. Kreativiti pengurus dan penolong pengurus boleh dilihat sedikit masa lagi demi memandaikan bangsa dan celik IT.