Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Thursday, October 18, 2012

:: nasib si kucin kg solok songsang...~

Assalamualaikum....

ssbkan sorg member dah taip2 dlm fb aku nk story la sikit kt cni...
kisah seekor kucin yg menghembuskan nafas terakhir dlm bumper depan kereta aku...huhu.. cian dia..

smlm pegi giant bt berendam dgn kak su.. masa nak msuk keta time balik tu dia ckp ler..
"kereta org sebelah ni bau ikan.. kuat bau nyer.."
aku jawab " dia part time jual ikan kot pagi2.. hahaha" <-- jhtnyer lah ketawakn org..

pastu sampai opis mcm biasa trus lepak dlm bilik server tgk adam hawa...
tetibe kak su kol.. "td kn kita ckp kete org sblh bau ikan kn? bukan kete dia tp kereta awak"
aku.. "haa?? nape pulak?"
kak su "kita lalu dpn keta awak ader bau ikan.. kita pegi la cium kt bumper dpn tu.. pastu nampak kaki kucing dah terjulur.. ada kucing mati la dlm bumper keta awak ni..kucing besar lak tu"
aku "halla... camne ni?.. cmne nak buang ni?"

macam mane la kucing tu leh masuk lam bumper tu..
dia nak tido kot dlm tu.. malam2 sejuk..
tp keta tu mmg bumper belah dalam dah pecah masa langgar anjing dulu..
dia msuk ikot ctu la tu... halla.. kucin..sian ko

kak su ngan dak mirul xleh settle buangkan bangkai tu..
dak mirul siap muntah2.. alahai..
dh lama agknyer kucing tu mati sbb dah kembung..
aku xnak tgk.. deme pun x kasi aku tgk..

aku kol la ensomi soh settlekn..
dia dtg opis.. xleh kuarkan kucing tu jgk sbb dh tersepit..
dia soh bwk blk rumah dulu..

sampai rumah dah kul 7 lbh..
dalam gelap ensomi bukak bumper tu kuarkan bangkai kucing tu..
cian en somi...
bau nyer jgn ckp la.. semerbak...sampai dlm rumah..

ensomi ckp kucing tu kucing kg kat umah aku tu.. kaler putih oren..
yang slalu kaco bengkel ensomi.. hari2 ensomi halau dia..
bkn ape dia kencing kt ctu.. pastu buat sepah..

mayb mlm tu hujan.. dia sejuk.. tu cri tempat tido lam bumper tu..
dah msuk pastu xleh kuar agknyer..x berbunyi lak tu.. langsung x perasan..
alahai kucin.. pe la nsb ko..

kucin tu pun dh selamat ditanam..
ntah kt mana la ensomi tanam dia..
moga tenang kucing tu disana...


No comments: