Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Friday, October 5, 2012

:: Cita-cita bakal ABah... ...~

Assalamualaikum....


JURUTERA GINETIK

Kelmarin tgh duk tgk tv dgn en somi sambil borak2..
ntah ape ntah iklan kt tv tu tetiba aku tnya satu soalan pasal fizik...
ensomi pun explain la bagai nak rak..
aku pun buat2 fhm je la (nak amik ati.. hehe)..
sbb dulu x pnh amik fizik..
cerita punya cerita tetibe masuk biologi plak..pasal kromosom2 ni.. detail btul dia citer..
tetibe dia ckp...

 "abg sbnrnyer nak jadi jurutera ginetik, tapi x kesampaian.. 
abg harap anak kita leh sambung cita2 abg ni"

sambil pegang perut aku....wuuwuuu.. sebak pulak tetibe..

ensomi ku ni dulu penah blaja di UTHM amik degree kos mekatronik..
tp separuh jalan jer sbb ader mslh family (tgl lg sethun je.. sygnyer kn?)
klu tgk result spm dia.. fizik A1, biologi A1, kimia B3, math A1.. fuhhh.. aku pun terkejut... hehe
tp mmg rezeki dia bukan kat ctu kan..
dia keje biasa je skrg ni.. sbb ader spm jer..

ape pun jalan yang Allah tentukan untuk kita adalah yang terbaik untuk kita...
percaya kepada-NYA...

aku jawab la... abg doa la dari sekarang..
InsyaAllah.. tp jgn mengharap sgt...
ape pun bidang anak kita ceburi nnt biarlah dari pilihan dia sendiri....
ea abg...takmo pakse2 tau...

siapa pun dia kini..
susah mana pun dia kini..
apa pun yg dia buat kini..
aku akan tetap berada disisi dia..
kerana dia SUAMIKU..



No comments: