Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Wednesday, June 27, 2012

:: Dan Kerana Ayat itu....~

Assalamualaikum...

jam dah kul 11.15 malam.. time ni da tido da sepatutnyer... tp on laptop blk sebb nak taip balik ayat en suami td...takut lupa nnt..tuk ingatan sepanjang hidup

di suatu ketika di depan Tv rumah...

suami : ayg.... da solat lum?
aku : geleng kepala... jap ea....
suami : ayg kn senang nak masuk syurga, abg pulak senang nak masuk neraka.. ayg faham x ape abg ckp ni?
aku : angguk kepala....sambil buat muka 10sen
seketika kemudian aku bgun ke bilik air untuk b'wuduk...

selepas solat terdetik dalam hati.... masih t'ngiang2 ayat en suami dalam kepala ni...
ayat yg serta merta menusuk dalam hati... terus ke dalam sanubari...

dan dengan ayat itu aku mula berjanji kepada diri sendiri untuk berusaha memperbaiki diri untuk tidak menjadi penyebab kepada peningkatan dosa en suami... insyaAllah~

aurat, amalan, pergaulan, percakapan, perbuatan dan semua yg aku lakukan perlu dijaga dan berhati2...
xnak menambahkan lagi beban dosa en suami... tanggungjawab dia sgt besar...aku nekad nak membantu meringankn sedikit... mungkin xbyk yg dapat membantu.. atleast aku xterus menambah beban dosa dia...

Ya Allah.. kau permudahkanlah niat ku ini... berilah petunjuk dan hidayahmu... berikanlah kekuatan kepadaku... amin~

sesungguhnya aku akan terus berusaha keranamu Ya Allah.... ~


2 comments:

ayunidati said...

pedas,....

Unknown said...

padan muke kak ayu... hahaha