Tuesday, June 26, 2012

:: Deria ke 6....~

Assalamualaikum....


2mggu lepas aku diserang demam, batuk, selsema n semput.. teruk rasanya kene demam kali ni.. malam2 mengigil2.. smua bermula bila aku kene batuk smpi muntah2... pastu melarat smpi demam.. pagi jumaat tu en suami bawak g hospital AG.. doc bg ubat biasa jer pastu kne masuk gas dlm 1/2 jam...malam tu en suami blk lmbt pulak.. sakit nyer rasa hati.. tp tahan je lah smpai dia balik.. selang 2 hari en suami pulak kene demam... panas betul badan dia.. sebak rasa hati ni.. malam2 buh tuala basah kt kepala dia berharap panas badan dia b'kurang walaupun masa tu badan sendiri x berapa nak baik lagi.. tp panas badan en suami  masih macam tu juga.. ajak pegi klinik dia xnak.. nnt doc tu bg ubat yg sama juga katanya.. hari selasa aku da start masuk keje balik.. badan masih rasa sakit2 lg.. selera makan xde.. seharian aku duk dalam surau jer.. rasa x larat sgt... ptg tu singgah kedai beli air kelapa muda untuk en suami.. dia boleh kopek air kelapa tu pastu buh dlm peti ais.. adehla.. sakitnyer jiwa neh.. nasib baik dia ader mnum yg lum masuk peti ais lagi.. esoknya Alhamdulillah demam en suami pulih cuma tinggal batuk jer sikit2..yang aku ni badan masih sakit2.. rasa lemah sgt2.. angin kot eh?.. aku rasa mcm terdesak sgt nk pegi berurut.. mmg xtahan sakit badan ni.. siap merayau lg dengan k.ayu g cri kt deret2 kdai kot2 ada kedai tuk berurut.. ader 2 org tukang urut xleh nak urut hari tu.. jadi aku nekad kol ader sorg akak ni duk kt pantai puteri... dak dayah yg rekemen kan.. so ptg tu aku pun bwk ler dak dayah skali g umah akak tu.. janji kul 6 ptg.. akak tu urut mmg bagus rasa dia mcm x tekan pun tp rasa sakit kt tempat dia urut tu.. dia siap ajar lg.. cara nak urut sendiri.. dia kata aku ader masalah sikit sbb pernah jatuh terhempas.. ntah la eh? biler ntah jatuh.. agknyer masa men futsal kot.. pastu akak ni mcm ader kelebihan istimewa yg Allah bg kt dia.. dia ader "deria ke 6".. means... dia boleh baca kita..n dpt tgk melalui alam ghaib..erk!! **nak percaya ke x? percaya...xpercaya..percaya...xpercaya... ermmm... bg aku, aku percaya.. sbb mmg kisah dia (seperti yg diceritakan dak dayah) sangat meyakinkan.. kisah mcm maner dia leh dpt sense ke 6 tu...


akak tu ckp aku ni byk memendam rasa... kepala berserabut.. macam ader masalah dunia tengah aku fikirkan.. ntah la eh, aku ni jenis fikir semua bende serius kot.. pastu akak tu siap bg nasihat, aku ni ckp kne cover2 sikit..jgn main lepas jer... hahaha.. mmg aku perasan skrg ni mulut aku mmg laser.. asik nak smash org jer.. kt fb ke, kt dpn2 ke.. aku main sembur jer.. hik3 aku pun xtau la nape.. biler pike2 balik mcm x baik pulak kn... tp yg pasti mulut aku mmg laser skrg ni.. huahaha.. adeh~
kes camera hilang pun akak tu bgtau aku sape yg amik  sbnrnyer... sal kes camera ni aku xtau la nak buat cmne.. biarlah masa yg menentukan.. andai kata aku dipanggil untuk disabitkan kesalahan.. aku pegi jer la mengadap.. tp yg pasti aku akan membela diri sendiri.. klu nak kene surcaj pun aku akan heret sekali org yg sebenarnya b'tanggungjawab terhadap kamera tu.. huh!!... hikhikhik....

** teringin nak naik buai cmni ngan en suami... tp takut dahan pokok byk yg patah.. hahaha


glitter-graphics.com





No comments: