Sunday, July 1, 2012

:: Santai di rumah Abah....~

Assalamualaikum...


Penatnyer hari ni... seharian b'jln.. hehe


Pagi2 lg en suami da ajak pegi pasar... pas ke pasar gerak ke rumah Abah...


otw singgah kt tesco cheng.. niat nak beli brg makan untuk p.ngah je.. tp da smpi ctu mcm2 plak yg diambil en suami.. smua brg mknan jer... cekedis, coklat... adehla~ haha...


pas ke tesco singgah di rumah kenangan cheng melawat p.ngah... Alhamdulillah, p.ngah nampak sihat... dia ckp keshtan dia mkin baik... senang hati~ dekat sejam jugak duk kt ctu borak2 ngan p.ngah.. agknyer mst suke hati dia kn ader org melawat dia.. tp mmg ramai anak2 buah dia dtg melawat.. ye la.. sebatang kara.. kt anak2 buah n adk brdk la tempat mngadu...


pastu trus gerak ke rumah abah.. samapi dlm kul 12.30 tgh hri... sampai2 abah ngan mkck da siap msk da.. tnggl nak mkn jer... hikhik..

lauk?? sambal udang, sayur campur, sup tulang n ayam rendang... buah tembikai n air laici... pehhh!!!!



sampai2 xla terus makan... tunggu adik aku yg bongsu sampai... terhegeh2.. hahaha 
sementara tu ensuami tolong pasangkan dvd player ngan amplifier abah.. rehat2 tgk tv sambil berborak.... heaven rasenyer....~


byk betul aku mkn hari ni.. b'tambah2... ensuami ckp.. xpe la.. sbb hri tu lame jgk xde selera makan .....fuhhh Alhamdulillah.... kenyang~


lepak rumah abah sembang2 sampai asar.. pastu abah nak g meniaga pulak...


balik dari rumah abah terus ke MITC... ader PC expo.. xde beli pape pun... tgk2 cuci mata jer.. kebetulan kt dewan sblh ader expo home deko... kami pun singgah la tgk2 kejap... Kalau lah byk duit kn...syok nyer lah.... huhuhu

pastu terus ke alor gajah... melawat anak buah kt hospital... amjad.. kene jangkitan kuman kat paru2.. sblm tu beli makanan sikit untuk mak nyer kak nani...sampai pun dah pukul 6.30ptg... sembang2... td kt tesco sempat belikn mainan untuk amjad.. bukan main hepi lagi muke dia bila aku bg mainan tu.. aku beli kereta 4wd yg kecik2 tu... comel jer tgk dia main..

mungkin lama lagi amjad kt hospital tu.. sbb kuman dlm paru2 dia belum hilang sepenuhnya... kesian tgk mak dia..kne tido hospital byk hari... amjad lak agak lasak..eeeiii geram tau dengan si comel tu... hehe

anyway.. acik n makcik doakan amjad cepat sembuh ea.. boleh balik rumah.. main2 dgn abg2 ngan kakak...

bunyi loceng... balik ler kami.... is a long day... penat tp puas!!..

hope tetiap bulan dpt makan kt rumah abah... heheehehe...~



**gelagat amjad di hospital... kt rumah abah lupe nak amik gmbr... haha




1 comment:

@YUNID@TI said...

cain amjat... cecepat sembuh...