Saturday, August 12, 2017

::throwback:: Berpantang Sendiri

Assalamualaikum...

sbb dah lamo bona tak update.. maka... berbaling belakang je la ibu ye..hahaha

haa.. nak simpan cerita berpantang masa bersalinkan husnaa.. sbb nye ibu ni pelupa..
jadi kenangan2 mcm ni kita simpan kt sini ye...ngee~

Masa berpantang kali ke 2 ni.. mmg 100% dijaga oleh suami (panggil abah la ye)

omak dah takdo.. omak mertuo tak bapo sihat... jaga la sendiri ye.. sendiri yg beranak..hahaha

lgpun masa ni ibu ngan abah dah duk sendiri.. duk rumah sewa..

alkisahnye.. abah ni tak pandai memasak, bab mandi anak, jago anak mmg tiptop.. tapi bab memasak ni mmg dio tak suko... TAPI...
disebabkan menjaga ibu yg dalam pantang ni.. dia belajar memasak.. dia gigih memasak jgk dgn tunjuk ajar bini dia ni...hahaha

berurut panggil org urut kat rumah.. set berpantang pun guna yang kwn2 kasi.. belen2 deme punya.. jadilah kan.. hahaha

masa bersalinkan husnaa abah bercuti agak lama.. klu tak silap dekat 3 mggu jugak dia bercuti.. sejak ibu masuk wad sbb nak uruskan abang uzair sampai la ibu dah kuat sikit dalam berpantang.

Bila dia dah masuk kerja pun. dia dah siap2kan semua,, hantar abg sekolah, mandikan husnaa, masak lauk ibu, masak nasi, siapkan air... semuo lah... Syabas abah...kikikiki
ibu duk rumah goyang kaki layankan husnaa je...kikiki

mujur la abah kerja masuk pukul 10pagi.. kerja gaji mengikut hari.. bygkan la 3mggu tu tak kerja brapa byk xde gaji tu... mujur kami menyimpan dari mula2 dapat tahu ibu mengandung, kami dah mula menabung. kami bukan org senang jadi mmg kena standby...Alhamdulillah, Allah cukupkan keperluan kami.

lucu juga masa lauk 1st abah masak untuk ibu... ikan goreng dgn sawi masak air... bukan main byk hmpasnye... ntah bp byk la dia tumbuk bwg tu...
tapi ibu makan dengan penuh berselera...hahahha... lepas dh kenyang baru ibu tegur..
lama2 masakan abah makin baik.. dia pun dah tak tanya ibu mcm mana nak msk...dia dah makin mahir... clap clap clap.. welldone! kikikiki

tp lauk lobak putih abah masak mmg sodap masa tu.. ibu makan bertambah2... rezeki susu husnaa pun melimpah2.. berkat dari masakan abah...

walaupun dalam tempoh berpantang mmg lauk yg sama je berulang2.. ibu dah cukup bahagia.. dijaga oleh abah dengan sangat baik. Hanya Allah yang dapat membalas jasa abah.

Terima Kasih kekasih halalku... 
Semoga Allah memberkatimu
Memperluaskan Rezekimu
Mempermudahkan urusanmu
Memberikan Kebahagian di dunia dan akhirat kepadamu
Aamiin... 

No comments: